Des de 1975

Previous slide
Next slide

Departament de música clàssica

Els ensenyaments musicals d’aquest departament tenen com a objectiu principal l’obtenció de la pràctica musical a partir del repertori, desenvolupar la capacitat auditiva, desenvolupar la capacitat artística i creativa, fomentar el treball dels conjunts instrumentals i vocals i potenciar l’anàlisi per millorar la comprensió del llenguatge.

Aquest departament consta de diferents programes educatius especialitzats en nivell i edat:

Aquesta etapa comprèn dos cursos adreçats a l’alumnat en edat de pre-escolar. D’una forma lúdica i divertida descobreixen diferents instruments, aprenen el llenguatge musical, perceben el so i les seves qualitats i treballen el moviment a partir de diferents danses.

Aquesta etapa és molt important doncs ens centrem de manera individualitzada en el descobriment de l’instrument que més interessa a l’alumnat, amb l’objectiu de construir un recorregut educatiu i professional al voltant d’aquest.

El Grau Elemental consta de quatre cursos (més un curs addicional, si escau) i garanteix l’adquisició o desenvolupament de les competències instrumentals i vocals bàsiques per a una correcta tècnica i interpretació.

Les assignatures que es treballen son el llenguatge musical, el cant coral i l’instrument. A més, podem trobar assignatures complementàries com és el conjunt instrumental.

Aquest programa està pensat per l’alumnat amb l’objectiu de seguir els estudis musicals amb el nivell d’exigència necessari per accedir a ensenyaments professionals reglats.

Estudis

• Iniciació musical a partir de 3 anys
  • Grau elemental (6 cursos)
  • Grau mig (fins a 4t)
  • Llenguatge i Harmonia a tots els nivells
  • Entrega de diplomes grau elemental
  • Preparació per a  proves d’accès a conservatoris i estudis superiors

Serveis i oferta de participació

• Coral infantil
  • Conjunts instrumentals
  • Orquestra de cambra de l’Escola
  • Orquestra de cambra de corda

Instruments

• Piano
  • Acordió
  • Violí
  • Viola
  • Violoncel
  • Guitarra clàssica
  • Clarinet
  • Flauta travesera
  • Oboè
  • Trombó
  • Tuba
  • Trompeta
  • Bombardí
  • Fiscorn

Vols estudiar un instrument que no està a llista?

Contacta amb nosaltres a info@escolamusicasantvicenc.cat.