Història escola música sant vicenç - Escola Música Sant Vicenç dels Horts

Història Escola Música Sant Vicenç

L’Escola de Música Sant Vicenç la va fundar Pilar Vidal i Vilanova, professora de piano i acordió i cantant lírica l’any 1975. Durant tots aquests anys l’Escola de Música ha evolucionat, ha crescut i ha donat al poble de Sant Vicenç dels Horts un servei i un benefici social en formació musical.
Actualment, l’Escola és present en més de 10 municipis del Baix Llobregat tot impartint classes musicals i tallers a escoles de primària i secundària, fent audicions i creant espectacles musicals.
L’objectiu general de l’Escola és el desenvolupament cultural i musical a través de diferents àmbits d’actuació: la formació acadèmica i la divulgació de la cultura musical.
A l’Escola, també s’hi han format desenes de professors de música que actualment fan classes de formació musical a col·legis i instituts. Vinculada al Conservatori Superior de Música del Liceu des de l’any 2003, segueix les directrius pedagògiques d’aquest, ampliades amb el caràcter personal i l’experiència de tot el seu professorat.
L’Escola ha obtingut diversos premis en reconeixement de la seva tasca durant aquests darrers anys. L’últim ha estat el Premi a la Millor Iniciativa Empresarial amb Responsabilitat Social, concedit el 2005 pels ajuntaments del Baix Llobregat.
Actualment, l’Escola està formada per un Departament de Clàssica, que agrupa més de 10 instruments; l’Aula de Música Moderna, en què s’imparteixen classes al més joves i també a adults a través de cursos i tallers especialitzats i l’Acadèmia de Cant, en què es fa formació de tècnica vocal a futurs cantants, tant lírics com moderns.